CUI's AMT11 Encoder Shortlisted for 2015 Golden Mousetrap Awards

16.12.2014

CUI's AMT11 Encoder Shortlisted for 2015 Golden Mousetrap Awards

CUI's AMT11 modular incremental encoder has been announced as a finalist for the 2015 Golden Mousetrap Awards by Design News.The AMT11 is up for an award in the Automation and Control: Motors and Mechanical Motion Devices“ gegen fünf weitere Finalisten in Konkurrenz. Golden Mousetrap Awards feiert den Erfolg der Menschen, Unternehmen und Technologien, die den Fortschritt in der heutigen US-Design- und Fertigungsindustrie vorantreiben.

CUI's AMT11 encoder offers the best of both worlds as a rugged, high accuracy solution for a range of applications.Dank der innovativen Konstruktion ist die AMT-Serie nicht anfällig für Verunreinigungen wie Schmutz, Staub und Öl, die typischerweise Probleme für Drehgeber im industriellen Umfeld verursachen. Die Konstruktion des AMT vereinfacht die Fertigungsabläufe und reduziert die zeitaufwendige Montage und Ausrichtung auf nur wenige Sekunden. Combined with an operating temperature range up to -40°C to 125°C, high accuracy, a compact package, and low current draw, the AMT provides a compelling solution for motion control applications without the need to compromise.

The overall winners in each category will be announced at the 14th Annual Golden Mousetrap Awards ceremony and reception which takes place on Dienstag, 10. Februar 2015 at the Anaheim Marriot in Anaheim, California.

Additional information about the 2015 Golden Mousetrap Awards can be found here.

Learn more about CUI's AMT encoder series